5 perioder

Jag hade känslan av att det skulle bli en kamp i gårdagens match. På väg till hallen så kröp sig nervositeten närmare och så fort jag satte mig ner så kunde jag nästan inte sitta still. Jag tror jag bytte sittplats 3 gånger.


Det var bra stämning i hallen och vi lyckades äntligen göra mål på Karlskrona! Tack vare att vi äntligen hade spelare som skymde målvakten. Jag blir förbannad bara jag tänker på det för jag kan verkligen inte förstå varför det inte alltid är en gubbe som åker dit när det behövs?!

Hursomhelst så blev det förlängning och det blev tom en 5:e period men det slutade där.

Jag spydde galla igår så det räcker och blir över gällande domarna. Första perioden kändes helt ok. Jag var nöjd över domarvalet före matchen. Före.
Visst, vår andra period var inte bra men jag tycker domaren smått började tappa matchen där. Tar man inte utvisning för en sak så kan man inte helt plötsligt göra det för andra laget och förvänta sig att allt kommer fortsätta som vanligt! De måste vara konsekventa men slutar de så brukar det vara svårt att komma tillbaka vad gäller förtroendet. Så snacket med "vi följer regelboken" orkar jag inte ens höra på...

Sedan kan man inte skjuta över 60 skott och inte göra fler mål. Det är ju det matcherna går ut på.
Håller tummarna för Janne också! Hoppas att det är bättre med honom för vi behöver honom på isen.

Nog om det, det går inte att göra så mycket åt förlusten eller domarna men min frustration måste ut någonstans! Haha! 

Ny match imorgon och jag skriker väl bort min röst helt för det finns inte mycket kvar av den sedan igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0