SM guld för Växjö!

Jag och Johan har haft en barnfri kväll. Vi har lagat god mat och tittat på Växjö- Skellefteå. En bra kväll för oss men ännu bättre för Växjö. De vann nämligen matchen efter förlängning och tog SM guld!

Jag kan inte låta bli att imponeras av deras resa.
Men innan jag börjar med det så ska det sågas. Som vanligt, haha! 
Alla gnällspikar där ute med "de har bara importer" "hallen är belånad till max" bla bla bla. Gnäll hur mycket ni vill! Sånt här stör mig fruktansvärt mycket. Växjö har ju gjort allt rätt. Det handlar inte om vem som har minst importer i laget, hur hallen betalas etc. Det handlar om att vinna matcher! Enkelt. Precis det har Växjö gjort.

Tillbaka till resan...Vi var där deras sista år i Hockeyallsvenskan och gick upp med dem 11/12. Redan då kände man av engagemanget från alla håll i stan. Hur alla satsade allt för hockeyn. Både föreningen och alla runtom.
Och så nu 14/15 så är de bäst i landet. De gjorde det man skulle- vinna!
Bella är van vid ishallar!

Så här såg det ut då killarna gick upp säsongen 11/12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0