Konfektkaka

Det är inte ofta jag delar med mig recept men Bella och jag bakade idag och denna kaka är så god att den inte kan hållas hemlig!

Ingredienser:
200g smör
300g blockchoklad
4 ägg
2 dl strösocker
1 tsk bakpulver
2 1/2dl vetemjöl

Smält smöret i en kastrull. Ta bort från plattan. 
Bryt chokladen i mindre bitar och blanda ner i smöret. Blanda tills chokladen smält.
Vispa ägg och strösocker. Vispas hårt.
Häll i smöret i äggsmeten. Rör om.
Blanda vetemjöl och bakpulver. Rör ner i smeten.

Häll ner allt i en bröad form (jag använde 24cm) och in på nedre mitten av ugnen på 220grader i ca 10 min.

Kakan är lite dallring när den tas ut men det ska den vara! Tycker jag ialla fall. Då får man den precis som på bilden. Man måste nämligen låta den vila och svalna (ca 30 min)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0