Växjö

Det bor ungefär 80 000 människor i Växjö. Jag tycker det är rätt mycket ändå men jag undrar var alla håller hus någonstans. Vi var ute och gick med Kenzo igår. Vi var ute i 40 min och vi mötte en kille. Antingen så är det en väldig skillnad på Växjö och en storstad eller så sitter folk helt enkelt hellre inomhus. Jag gissar på att de tittar på film då det finns minst 3 filmuthyrningsställen i stan. Och då har jag inte räknat in hyrfilm från Ica.

Lägenheten är inte helt klar än men det är inte så mycket kvar. Det är alla dessa småsaker, som man helst vill gömma, som ska hitta en plats. Det är fördelen med att flytta. Man får gå igenom alla småsaker och kasta. När vi kom fram på kvällen hade jag lust att bara låta allt vara kvar i bilen för det var så mycket prylar.

Så här såg det ut till en början
  
Vardagsrum


Sovrum

Den förra lägenheten var en 3:a och den nya är en 2:a. Ni kan ju räkna ut resten själva. Men det allra bästa är att vi har en balkong och sol strax efter 14. Så om solen kunde visa sig lite oftare (då det spöregnar ute när jag skriver det här) så kanske jag har en chans att inte vara blekast i år igen.


Min älskade balkong

Det tog oss 2 dagar att få ordning på det mesta och det tack vare Johans föräldrar. De hjälpte oss packa ner allt i Uppsala, åkte med oss ner till Växjö och sen hjälpte de till att få ordning på allt i nya lägenheten. TACK!!

Även om allt inte är helt klart så tog jag och Johan en välförtjänt paus igår kväll. Vi satte oss i soffan för att glo lite på dumburken och äta lite fruktsallad med glass. Det får helt enkelt ta den tid det tar. För en gång skull ska jag inte stressa utan plocka å fixa tills jag får det som jag vill. Eller nästan som jag vill då jag inte bor ensam.


Fruktsallad med glass i de nya skålarna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0