Stängt

Nu har det regnat i 6 dagar och jag håller på att bli galen. Det gör mig inget att det regnar men kan inte allt komma på en gång istället för att vara utdraget i flera dagar? Nu börjar jag förstå varför det är så folktomt överallt. "Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder" - släng dig i väggen!

Vi åkte ner en sväng på stan idag. Tänkte att vi kunde strosa runt, lära oss city och kanske kolla lite i affärerna å så...
Det hade varit mysigt om man inte sett stängda dörrar, mörka rum och texten "Söndag: STÄNGT"
Hur kan man ha stängt på en söndag? Det är då, enligt mig, man vill gå på stan men jag antar att "snål som en smålännning" stämmer in i det här fallet. De tjänar väl inte på att ha öppet. Ja menar, om restaurangerna kan ha semesterstängt, så är det kanske inte så konstigt att buitkerna har söndagsstängt. Men ändå var det mycket folk som var på stan. 
Vad gör man på stan en regning söndag i Växjö?
Svar: Man går omkring.

Jag försöker hitta en lampa till vardagsrummet men det är svårt att hitta en som passar. Sen kryllar det inte av lampaffärer här så jag får kolla på nätet istället.

 
Den här kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0