När får man nog?

Efter att ha gått på ett antal promenader med hunden börjar man se ett mönster gällande villaägare i den här stan. Alla är supernoga med att sköta sin tomt. Gräsmattan är så jämn att jag ibland undrar om de klippt den för hand, fula blommor klipps bort och gruset ska ligga fint. På gatan nedanför är det en tomt som inte har nytt staket. För mycket fritid eller bara ordentliga?

En annan sak jag märkt är blommorna. För att bara ta en siffra ur luften så skulle jag gissa på att 80% har den här blomman på sin tomt. Jag är tvärless på dem redan nu. De finns överallt. Den här bilden är tagen på gräsplätten utanför vår port.


Påskliljor i grupp. Utspridda på gräsmattor. Överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0