Discokula

Vi tog oss en kvällspromenad längs sjön i stan. Det ska tydligen vara där man promenerar och jag förstår varför. Om man bortser från alla mygg så är det verkligen hur härligt som helst att bara strosa runt lite.



Varje gång man flyttar till en ny stad får man alltid ett kuvert med fakta om staden och lite erbjudanden. I ett av häftena var det en bild på en stor kula i vatten. Först såg det ut som en mini Globen i silver och när jag läste texten så var jag inte helt ute å cyklade.
Det är en stor kula med plattor i någon metall, som ska stå i en liten del av sjön, och snurra. Konst.



Nu är det bestämt att vi ska till Matte för att fixa våra tatueringar. Äntligen!
Jag har fem små stjärnor på handleden som måste fyllas i och sen ska jag kolla lite efter bilder på blommor till utbyggnaden på foten. Funderar på körsbärsblommor.

"För Japanerna symboliserar körsbärsblomman bland annat livets kortvariga skönhet eftersom de otroligt vackra blommorna har en så kort blomningstid. De har länge symboliserat dödlighet och skörhet. De kan även symbolisera våren, lycka, kärlek eller moln eftersom de blommar i böljande massor"

Kommentarer
Postat av: Sabina

Oj, va mysigt det såg ut. Jag vill också promenera runt där! Hälsa Johan och ge K(kay)-man en puss på nosen.

2010-05-24 @ 08:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0