Dag 26 -Smeknamn jag har och varför

Det är oftast rätt självklart att man kallas för Natta när man heter Natalie. Nattis var aldrig aktuellt för min del. Finns anledningar till det...

När jag var liten kallades jag för Pia. Hur får man Pia ur Natalie undrar ni säkert då. Jo, så här är det. Mitt första ord vad pic =dricka (på polska) Och då bev det så att mamma kallade mig för en liten Pia och på den vägen är det.

De senaste åren har även Natti dykt upp.

Det har blivit lite så att jag har olika smeknamn beroende på vilken stad jag bor i. Det kan ta ett tag innan jag förstår att det är mig någon ropar på.


Kommentarer
Postat av: Elin

Pia låter så sött^^ Kommer ihåg att din mamma använde det flitigt!

2010-12-27 @ 18:38:53
URL: http://dollyblossom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0