Skolan...

Jisses vad tröttsamt att lyssna på politikerna i vårt land. Speciellt när de pratar om skolan...
"Barns läsförståelse i vårt land är under all kritik" Bla bla bla...

Alltså jag kan bara jämföra med när jag gick i skolan. Vi hade några lärare som var stränga men idag så märker jag att det var från dessa lärare jag lärt mig mest. Svenska var ett sådant ämne. Jag blir galen på folk som särskriver eller säger grammatiskt fel. Det finns ju faktiskt regler att följa gällande detta.

Vi skrev i våra böcker tills man nästan fick kramp. Man var tvungen att läsa böcker för att sedan skriva recensioner om dem.

Idag är det inte alls likadant. Man använder sig av det tekniska mycket mer. Det är väl självklart att det inte är likadant som på min tid men kom igen!!
När folk inte vet att ordet "överraska" stavas med två R...ja men då kanske man ska fundera över vad som är felet. Min syrra sa en gång att hon behöver inte veta hur alla stavas för datorn gör det åt henne. Jag känner att svaret finns just där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0