Herr och fru Jonsson

Då var bröllopshelgen över. Jag kan inte riktigt förstå hur fort allting gick! Helt plötsligt så var det måndag och 1:a juni...

Lördagen började med Bellas dansföreställning. Hon var lite nervös men det gick hur bra som helst så fort hon kom ut på scen.

Sedan blev resten av dagen, innan kyrkan, mycket lugnare än jag trott. Eller man kan säga att jag, inombords, var rätt lugn. Det var lite kaos med allt annat runtomkring. Johan var i Skultuna så det var jag och Bella hemma med min mamma och min syster. 

De är inte de mest punktliga människorna så efter en timmes väntan så kom de med mat och allt annat som behövdes. Då var det bara att köra igång!
Håret lockades och det sminkades för fullt! Bella somnade mitt i allt men hon var ju i princip redan färdig, som tur var, så hon sussade gott på soffan medan vi gjorde oss klara.
Naglarna blev klara samma dag.

Smink och hår färdigt.

15.45 var vi på väg ut genom dörren. (Jag trodde aldrig vi skulle hinna vara klara i hyfsad tid)
Självklart regnade det så det blev lite struligt med alla långklänningar men det löste sig.

Väl i kyrkan kom nervositeten fram...jag försökte att tänka på annat men hur lätt var det?
Men allt gick jättebra! Förutom att jag blivit så nervös väl framme vid altaret så jag höll på att glömma våra löften (och mitt namn!) Huvudet hängde inte riktigt med...


Gifta och glada!

Efter allt så var det bara att åka till lokalen och börja bröllopsfesten! Det var mycket som skulle ordnas men tack vare all hjälp vi fick från vänner och familj så rullade allt på bra och alla (hoppas vi) var nöjda och glada. Och mätta! Vi hade säkert kunnat mätta dubbelt så många med all mat vi lagat.
Tårtan var himmelskt god och tjejerna på bageriet hade verkligen lyckats få den som vi ville ha den.
Småtjejerna skötte sig utmärkt och lekte fint hela kvällen.

Äntligen dags för mat!
Pelle bjöd på sång

Syskonen som aldrig kan se till att folk får en vettig bild på oss allihop. Haha!

Vi vill tacka alla som kom och gjorde så vi fick en dag att minnas!!
Efter 13 år blev vi herr och fru Jonsson!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0