Hockeylivet

Jag borde inte skriva när jag är så här irriterad men vad är annars bloggen till för?!
Killarna hade bortamatch mot Västerås idag och det slutade med att de förlorade...inte helt rättvist men nu är det så. Men det har ingenting med min irritation att göra.

Johan får en riktigt ful smäll mot huvudet. Han står längs sargkanten med en spelare från Västerås när en annan spelare plötsligt får för sig att komma i full fart och smälla till Johan i huvudet med armen. Domaren gör ingenting...
Som flickvän blir man orolig och samtidigt förbannad.

Jag tror inte att folk förstår hur jobbigt det är att vara vid sidan om. Att leva ett liv på kontrakt men ändå försöka ha ett "normalt" liv. 
Det är rätt komiskt när man läser eller hör folks åsikter. Hur lite de egentligen vet och hur de gissar sig fram. 

För mig kommer familjen i första hand och att få en vardag att fungera är verkligen en utmaning. Det är verkligen ett pusslande med hockey, jobb och familj...
För att vara lite mallig så är jag rätt nöjd med hur vi har fått ihop det. (För en gång skull) 
Jag är väldigt tacksam över att våra familjer ställer upp så mycket som de gör. De får agera båda hund- och barnvakt när vi inte klarar av det själva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0