Brandvarnare

Ibland får man skratta åt sig själv för sig själv.

Det kom en kille och ville prata med oss om brandrisker, brandvarnare osv. Han ansåg att vi skulle införskaffa oss en brandsläckare. Jag trodde att 3 brandvarnare och vatten på två platser i lägenheten skulle räcka men så fel jag hade.
Några timmar senare skulle jag steka hamburgare. Vår dumma spis (har nog sagt det minst 20ggr idag) gör att vissa plattor blir supervarma så när man steker något blir det som en tjock dimma i köket. Och så klart, mitt i all panik att få bort allt från förnsterbrädan för vädring, så börjare det nedrans larmet att tjuta! Kenzo sprang åt ena hållet och varnaren kastades åt andra. Batteriet ville ju inte lossna! Det var ju bara att skratta åt allt när det äntligen blev tyst i köket.

Nu blir det kvällspromenad med Kenzo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0