Hur ser man att en bil kommer från Polen?

Nu är resan till mormor och morfar bokad och betald. Vi skulle egentligen bara åkt till Tunisien i år men sen ändrade vi oss och bestämde oss för att åka till Polen också. Johan gillade att vara där och jag vill hälsa på min släkt så det blir två resor i sommar. Det kanske blir lite mycket resande men vi har aldrig haft tid till det förut så den här gången slog vi på stort!

       
(bilder lånade från google.se)

Oftast tänker människor på industrier, smuts och bärplockare när man nämner Polen. (eller det roliga "på-lacken" skämtet) Men det Polen jag växt upp med är raka motsatsen. Staden min mormor bor i ligger precis vid kusten, på gränsen till Tyskland, med en fin gammal stad och en jättefin strand. Åker man in i landet så är det en annan sak. Jag rekommenderar verkligen en semester i Polen längs kusten.

Tidigare idag var vi ner på stan och införskaffade alla presenter. Födelsedagspresenter till våra mammor och en studentpresent till min bror. Det känns bra att ha allt klart och slippa springa runt på stan i Västerås i sista sekunden. Det är min hjärna som får arbeta vid såna tillfällen medan Johan bara hänger på. Någon som känner igen det?
   Han är även lite stressad över att jag inte börjat packa än. Men jag har skrivit klart min ta-med-lista. Alltid något. Jag brukar alltid packa för mycket och den här gången känner jag att det kvittar för mycket ska göras. Jag längtar tills sommaren börjar på riktigt!!

Kommentarer
Postat av: Zoofie

Polen är ett underbart land! Jag var på klassresa dit med min gamla klass förra året. Vi kom fram med färja till Gdánsk för att sedan åka 60 mil genom Polen till Kraków. ^^ Vi besökte, givetvis, Auschwitz. Men vilken shopping Kraków har alltså! Dit åker jag tillbaka nångång!

2010-06-09 @ 21:53:26
URL: http://zoofie.devote.se
Postat av: Morewishes

Polen skulle jag verkligen vilja åka till igen!

2010-06-18 @ 14:56:26
URL: http://morewishes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0