Inne: Flyttkartonger Ute: Ikea påsar

Jag tror att jag snart blir galen!!
Johan kan inte låta bli att packa ner allt som går. Men i hans värld så går tydligen ALLT att packa ner i kartonger.
För det är just det som vår lägenhet är möblerad utav. Dessa bruna pappkartonger går mig på nerverna.
Om jag fick bestämma så skulle vi bygga en koja utav dem och då kunna ha lite roligt mitt i allt packande. Men icke då! Här ska det staplas, tejpas, märkas och så ska man ge fan i att öppna dem. Klart och tydligt! (Och det är just därför jag har alla saker framme medan Johan snart är färdig)
Ikea påsar är tydligen inte heller någon bra idè. Fråga mig inte varför men jag kan inte hitta en enda och vi hade ett x antal när vi flyttade hit. Jag tyckte att de var perfekta att slänga ner alla kläder i. Men det är ju jag:)


          
Så här ser det just nu ut i vardagsrummet och hallen. Har jag nämnt att vi inte flyttar imorgon utan den 1 maj? Ändå ser det ut så här...


De tre kommande dagar gäller det att få ordning på nästan allt. Sen tänker jag inte göra så mycket mer än att försöka njuta de sista dagarna som Uppsalabo. Jag hoppas att det fina vädret håller i sig så man kan vara utomhus om dagarna. Det är ju trots allt Valborg på fredag...

Det roliga med maten, när man ska flytta, är att man verkligen får använda sin fantasi. Man kan ju knappast storhandla och jag kan inte bara slänga ut all mat. Så nu blir det egen skagenröra med bakad potatis. Yummie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0